درباره ما


نوآور رویایی بود که سال ها در ذهن ما زیسته بود و در بهار 1376 این رویا تعبیر شد.امروز بیش از ربع قرن است که دختران ایران نوآور را باور کرده اند.جایی که یاد گرفتن را زندگی می کنند و زندگی کردن را یاد میگیرند .زندگی چیست؟ تجربه های شادی ها و غم ها و چگونگی پیمودن آن ها ! آن گونه که سر بلند و توانا خود را بشناسی و خویشتن برتر خود را بیافرینی.

دختران ما در نوآورچشمه جوشان دانایی را در جنگل ها ،کوه ها ،و دشت های سرسبز وجودشان پیدا کرده اند و زلال موفقیت را از دستان معلمانی مهربان و عاشق نوشیده اند.

خانم معلم ما ،که نوآور را آفرید ،دختر جوانی بود که پزشکی خوانده بود .در یک دانشگاه خوب ،دانشگاه تهران ،شاگرد اول مدرسه فرزانگان ،در روزنامه رتبه کنکورش دو تا یک بود ،یعنی یازده .

به آمریکا هم سری زده بود به یک دانشگاه خوب دیگر ،دانشگاه برکلی آنجا شخصیت شناسی و آموزش را تجربه کرد.بعد هم اروپا ،بعد هم شرق آسیا و سالها در جستجوی جوهر دانایی بود که با آن رویایش را رنگین سازد .

ساغر فرهادی ،پزشک،متخصص شخصیت شناسی و آموزش ،بانوی کارآفرین برتر ،پژوهش گر آموزش و ..... در نهایت شد اولین خانم معلم نوآور.

حلقه ی دوستانش که رویای او را باور کرده بودند او را همراهی کردند و امروز این رویا تبدیل شده است به زندگی بیش از هشت هزار دانش آموخته و دانش آموز که دانایی و مهربانی را در سراسر دنیا منتشر کرده اند.

مجتمع آموزشی نوآور در فضایی به وسعت چهار هزار متر مربع چیدمانی از کلاس ها ،آزمایشگاه ها ،کارگاه ها و فضاهای رفاهی را طراحی کرده است که افراد متخصص در آموزش و یادگیری و مهارتهای زندگی در کنار نوآموزان و دانش آموزان اهداف طراحی شده مبتنی بر مطالعات علمی نوین جهان در حیطه آموزش را محقق می سازند.

دپارتمان های تخصصی شامل نیروی انسانی آموزش دیده و متبحر در زمینه های مختلف علمی فرهنگی است.نقشه راه موفقیت دختران نوآور در جلسات هم اندیشی و دوره های بازآموزی دپارتمانهای تخصصی با نظارت مدیران آموزشی طراحی و اجرا می شود.

فضاهای آموزشی مجهز،وسیع و استاندارد این امکان را فراهم می سازد که دختران مستعد و توانمند ایرانی بهترین جلوه از خود را کشف نمایند .

نوآور خانه اول دخترانی است که عزمی جدی برای بلوغی اندیشمندانه در ابعاد مختلف وجودی خود دارند.نوآور مسیری است که کودکی آنان را امنیت می بخشد و بزرگسالی آنان را با خرد می آمیزد.طراوت روحشان را حفظ میکند و معنویت را در لحظه هایشان جاری می سازد .این گونه دختران نوآور شهروندانی خواهند بود که منتظر نمی مانند تا سرنوشت آنان را به هر سو بکشاند بلکه خود را شهروندانی تاثیر گذار می دانند .

ارزش ها :

1.ساختن فرهنگ موفقیت

2.توسعه تفکر عمیق و متعالی  

3.ایجاد محیط الهام بخش

4.حمایت از نیاز های آموزشی

5.نقش پذیری به عنوان یک بانوی تاثیر گذار

6.توسعه مهارت های رهبری

7.تعاملات مثبت رفتاری

8.حمایت اجتماعی و دوستی های پایدار

9.تجربه زندگی در دنیای واقعی

10.باور خود به عنوان فردی ارزشمند

چشم انداز:

مجتمع آموزشی نواور به عنوان یکی از مجرب ترین مدارس زندگی در تهران با هدف پرورش شهروند آگاه و تاثیر گذار می کوشد تا :

1.نهادینه سازی شایستگی های سازگار با فرهنگ آموزش را بر اساس نگرش انسانی و بهره مندی از فناوری نوین در مربیان

2.گسترش فضاهای آموزشی و گسترش پلتفرم های آموزش دیجیتال

3.گسترش فعالیتهای واحد بین الملل از مرحله مطالعاتی به مرحله اجرایی

4.ایجاد و گسترش محیط یادگیری هم افزایانه از طریق به اشتراک گذاری و گردش تجربیات آموزشی با سایر مراکز آموزشی ایران و جهان

5.ترویج فرهنگ تامل بر آموزش های بین رشته ای با هدف کار آفرینی پایدار

 

مقاطع :

پیش دبستان و دبستان :

تجربه همکاری: محیطی پویا برای یادگیری با هم و به اشتراک گذاری تجربیات زندگی به شکل گروه های جستجو گر و کشف دنیای کودکی

تجربه کسب دستاورد : پایداری در بهترین تلاش برای رسیدن به اهداف فردی در محیطی امن

احترام به خود و دیگران به معنای مسئولیت پذیری و تعامل با دیگران به شیوه ای سازگار،صمیمی ،راست گویانه و قابل اعتماد .

همدلی به معنای تلاش برای درک احساس و افکار دیگران و حمایت و مراقبت از آنان

کودکان دبستان لحظه ها را زندگی میکنند و این لحظات وسعتی هم سنگ اندیشه و احساسات آنان دارد که باید اصیل و محترم شمرده شود .

در دوره دبستان ،مادران و پدران از آموزش های تخصصی با هدف آشنایی با الگوی سالم پرورش کودکان بهره مند می شوند .

دبیرستان دوره اول :

آغاز روزهایی که هویت فردی بر اساس تجارب اصیل و واقعی شکل می گیرد .آرزوها دست یافتنی می شود و لذت یادگیری جهت پیدا میکند .

در دنیای پر ازدحام اطلاعات علمی و هیجانات درک خویش ،شخصیت دختران بر اساس آگاهی و همزبانی رشد پیدا می کند.

دیگر دانش آن چیزی نیست که در کتاب ها و صفحات وب نگاشته شده است بلکه آن چیزی است که بر اساس درک عمیق آنان به زندگی واقعی پیوند میخورد و راه های متعدد برای کشف آینده پیش رویشان گشوده باشد مهارت های انتخاب و تصمیم گیری همزمان با بلوغ ذهنی و جسمی رشد پیدا میکند و ارزشمندی خود را توسعه میدهد.

دبیرستان دوره اول فرصتی است برای تجربه توانمندی های فردی ،پالایش آموخته ها و استعداد یابی .

دختران نوآور به سوی خود واقعی قدم بر میدارند.آمیزه ای از دانایی و تردید های شیرین و اشتیاق شکوفایی .

دبیرستان دوره دوم :

بانوانی که نقش خود را به تدریج در دنیای بزرگسال می پذیرند و آموخته های خود را می سنجند.به سمتی حرکت میکنند که این بار شایستگی هایشان را تجربه کنند و از توانایی هایشان شگفت زده شوند . می دانند که سختی های زندگی واقعی و پایان ناپذیر است و می توان با قامتی افراشته و نگاهی اندیشمندانه ،نا ملایمات را به فرصت هایی برای رشد و تعالی تبدیل کنند .آنان سازندگان دنیای پر شور آینده اند.سالهای دبیرستان ،فرصتی است برای دقیق شدن بر خویش و پیمودن مسیرهای تخصصی دانش اندوزی تا انایی و مهربانی را در دنیا منتشر کنند.این بانوان راه را میشناسند و مانند معلمین خود ،آموختن را در برترین مراکز آموزش عالی ایران و جهان تجربه می کنند.می دانند که راه را باید ساخت حتی در دوران دانشجویی خود ،شکوفایی را در محیط یادگیری خویش می آفرینند . کنکور برای دختران نوآور،آوردگاهی فتح شده است و این توانمندی حاصل لحظه های زیبایی زیستن در کنار هم در مجتمع آموزشی نوآور بوده است.


بازدید مجازی از مجتمع آموزشی نوآور
 

برای آشنایی با فرآیندهای آموزشی و پرورشی مجتمع اینجا کلیک کنید.