کمان بزرگترین جشنواره نمایش خلاقیت نوآوران

جشنواره کمان از 19 تا 22 اردیبهشت زیر سقف نوآور برگزار می‌شود. هر ساله پس از یک دوره‌ی پژوهشی نمایشگاه کمان توسط دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.
فعالیت‌های مختلفی برای اجرای این نمایشگاه توسط دانش‌آموزان و زیر نظر کادر اجرایی پژوهش از تابستان آغاز می‌شود. این فعالیت‌ها اهداف رفتاری مختلفی از قبیل توانایی‌های کار اجرایی و گروهی مدیریت بحران و برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرایی یک پروژه بلند مدت دنبال می‌کند.
مجتمع آموزشی نوآور از بدو تاسیس تا کنون، مأموريت خود را «پرورش شهروندان تاثیرگذار» می‌داند شهروندانی که شایستگی و توانایی لازم برای رویارویی با چالش‌های ناشی از عدم قطعیت و جهان در حال تغییر امروز را داشته باشند و برای زندگی و کارکردن در یک محیط اطلاعاتی پیچیده آماده باشد. از این رو در سال 1384 سندی توسط این مجموعه آموزشی در راستای یادگیری پژوهش محور دانش‌آموزان در چهار مرحله : کاوش ، بررسی، پردازش و خلق یا پدیدآوردن تدوین شد.
شیوه‌ی پژوهش به صورت کاملا گروهی
فعالیت در ساعت پژوهش به صورت گروهی می‌باشد و دانش‌آموزان می‌بایست پروژه‌ی پژوهشی خود را بر اساس روش علمی پیش برده و نتیجه را (همراه با مستندات روند انجام پروژه) در نمایشگاه کمان ارائه دهند. دانش‌آموزان هر سال با توجه به علایق و راهنمایی تسهیلگران و مشاوران یکی از انجمن‌های پژوهشی ارائه شده را انتخاب می‌کنند و در طول سال تحصیلی به تجربه می‌پردازند. به طور متوسط هر سال انجمن‌های پژوهشی اعم از بازی سازی، معماری، نانوشیمی، علوم زیستی و هنرهای نمایشی پایه‌گذاری می‌شود و حدود ۶۰ گروه پژوهشی و ۶۰ پروژه‌ی پژوهشی در مقطع دبیرستان انجام می‌شود. 
در مجتمع آموزشی نوآور تلاش می‌شود با مشارکت و درگیرکردن دانش‌آموزان در فرآیند آموزش و مواجه ساختن آنها با اطلاعات و ایده‌ها، گامی در مسیر ساخت دانش جدید برداشته شود. دانش‌آموزان با درک و فهم جدید خود از اطلاعاتی که به دست آورده‌اند، دانشی نو می‌سازند و با ساخت مجدد آنچه قبلا ساخته‌اند، برای تشکیل دیدگاه‌های شخصی نسبت به جهان پیرامون خود در فرآیند یادگیری آماده می‌شوند و مشارکت می‌کنند.
 
 
 
برای اطلاع از آخرین رویدادها و اخبار نوآور، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: